'זמן אלול': פרק שלישי בסדרה – 'ישיבת היכל יצחק'

ישראל זאב לוונטהל No Comments on 'זמן אלול': פרק שלישי בסדרה – 'ישיבת היכל יצחק'

פרק שלישי בסדרת הכתבות 'זמן אלול', במסגרתה מספק ישראל זאב לוונטהל לגולשי 'קול חי' הצצה מרתקת אל תוככי עולם הישיבות עם פתיחת ה'זמן' בחודש הרחמים והסליחות | הפעם: 'ישיבת היכל יצחק', בראשותו של הגאון הגדול רבי ישראל לנדא

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במורדות קריית יובל, בואכה שכונת עין כרם הירושלמית, בקמפוס מוקף עצים ומדשאות שוכנת ישיבת 'היכל יצחק'. עם כניסתנו לקמפוס נראים כמה מבני הישיבה מטיילים בנחת בין השבילים, דנים בסוגיא הנלמדת במסכת קידושין, וכשנכנסים לקודש פנימה הקול מתנגן ו'היכל יצחק' מתגלה במלוא תפארתה, מאות רבות של תלמידים עמלים בתורה בשקיעות ובנחת ודנים עם הרבנים בעומקה של סוגיא.

בישיבה שכבר תפסה את מקומה בכותל המזרח של עולם התורה לומדים כשלוש מאות וחמישים בחורים מובחרים, כאשר מתוכם בני שיעור א' החדש מונים כשבעים בחורים.

הרמה הלימודית בישיבה מתייחדת בהשקעה יתרה בלימוד העיון, ומלבד סדר א' שמוקצה ללימוד בעיון ולהכנת השיעורים כפי שנהוג בכל הישיבות, הוסיפו וקבעו את סדר ג' לסדר חזרה בעיון על הנלמד בשיעורים, והרמי"ם המוסרים את השיעורים טורחים ומגיעים במיוחד שוב לסדר ג' ללבן את הדברים יחד עם הבחורים.

בני הקיבוץ נהנים מתכנית עיון נוספת, בה הם לומדים פרק אחר בעיון נוסף על הנלמד בישיבה עצמה. הרב יצחק קדוש שליט"א מרכז את התחום, ובונה את הלימוד החוויתי בצורה של סוגיות קצרות המותאמות ללימוד שבועי. הבחורים מקבלים מראי מקומות מרתקים שמקיפים את הסוגיות מכל זויותיהם, ובסוף כל נושא שומעים מהרב חבורה על הסוגיא.

צוות הישיבה המורחב בראשות ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ישראל לנדא שליט"א, והמשגיח  הרב יונתן אבר שליט"א, כולל משגיחים נוספים, משגיחים אלו משמשים גם בתפקיד משיבים בסדרי הישיבה, מה שמחזק את הקשר בינם לבין הבחורים. 

video
play-sharp-fill
בישיבה לא נחים לרגע, ולאחרונה הקימו תכנית הקרויה 'שרי עשרות', במסגרת תכנית זו לכל עשרה בחורים יש איש צוות מיוחד שנפגש איתם לשיחות לעיתים מזומנות, כך מבטיחים בהנהלת הישיבה שלכל כחור יש קשר קרוב עם אחד מהרבנים שעומד לצידו לאורך השנה.

גם בתחום הטלפונים של הבחורים השיקה הישיבה טלפון כשר מיוחד עבור הבחורים, הטלפון חדשני למראה ולתפעול ומשלב בתוכו נגן מוסיקה, ומוגן מפני כל שאר מרעין בישין.

קבלת הפנים לבני שיעור א'

כידוע כל ההתחלות קשות, לא קל לשנות מסגרת לימודית לשנות מקום ומעמד חברתי. ובישיבה הקדישו מחשבה גם לפרט הזה, כיצד להפוך את המעבר הזה לנעים ומכבד יותר. כל בחור מבני שיעור א' קיבל ביום הראשון של השנה פס עוגה מיוחדת יחד בקבוק שתיה. בנוסף גם בני הישיבה הבוגרים משתדלים להאיר פנים ולברר עם הצעירים אם כל צרכיהם מסודרים על הצד היותר טוב.

video
play-sharp-fill
בנוסף הישיבה מוסיפה גיוון ועניין לאווירה של חודש אלול על ידי הבאת רבנים שמוסרים שיחות מעניינות שמוסיפות נופך רב להכנה לימים הנוראים.

לא קל היה לצאת מהיכל הישיבה, בית מדרש מלא בלומדים שקולותיהם נישאים להם בנעימות, קשה להתנתק מהאווירה הטובה השוררת בישיבה. וכך עם טעם של עוד ורצון לחזור שוב, חתמנו את הביקור הראשון בישיבת 'היכל יצחק'.



0 תגובות